fbpx

Digimarkkinoinnin tärkeys korostuu vuosi vuodelta

Vielä joitakin vuosia sitten markkinointi sosiaalisessa mediassa oli uutta ja erikoista. Se avasi suuremmille yrityksille uuden tavan tuoda tuotteitaan ja palveluitaan kuluttajien silmien alle. Mutta nyt vuonna 2020 se on paljon enemmän. Digimarkkinoinnista on tullut ehdottoman tärkeä linkki asiakkaiden ja yrityksien välille, niin suurille kuin pienillekin yrityksille.

Tänäpäivänä pelkkä verkkosivu tai epämääräisten yksittäisten mainoksien pyörittäminen ei yksinkertaisuudessaan riitä mihinkään, vaan tarvitaan laajempaa kokonaisuutta. Yrityksesi on oltava sekä tulevien että nykyisten asiakkaiden edessä jatkuvasti.

Tässä pari tärkeää syytä aloittaa sekä panostaa enemmän digimarkkinointiin:

  1. Tavoita ihmiset siellä missä he käyttävät aikaa ja rahaa

Tämän hetken trendi on, että keskiverto ihminen käyttää somessa yli 2 tuntia päivässä. Nuorilla sama keskiarvo hipoo 9 tuntia. Sosiaalinen media on integroitu kaikkeen mitä teemme – kouluun, töihin, viihteeseen ja ajan viettoon. Some on se paikka missä ihmiset ovat ja käyttävät aikaansa, mutta käyttävätkö rahaa samalla mitalla?

Statistiikat puhuvat puolestaan. Noin 37% sosiaalisessa mediassa käytetystä ajasta vuorovaikutetaan brändi sisällön kanssa. Lisäksi 57% somekäyttäjistä toteaa, että viimeisin verkko-ostos oli suoraan Facebook-mainoksesta. (Social Fresh, ”The future of social”)

2. Myös pienemmät yritykset saavat palan kakusta

Yksi digimarkkinoinnin kauneuksista on se, että myös pienemmillä yrityksillä on mahdollisuus menestyä. Pienemmät mainosbudjetit hyvin käytettynä ja hoidettuna antavat laserin tarkkaa dataa siitä, mihin ja miten budjetti tulee käytettyä. Tarkka data antaa avaimet hyviin päätöksiin, ja sitä kautta hyviin tuloksiin. Voit aloittaa vaikka muutamalla kympillä päivässä, ja edetä siitä haluamallasi tavalla. 

3. Tarkkuus, kohdennettavuus ja skaalattavuus 

Digimarkkinoinnin kolme ässää. Kun markkinoit sosiaalisessa mediassa, voit erilaisten markkinointityökalujen avulla kohdentaa mainoksesi yllättävänkin tarkasti. Halutessasi voit näyttää mainoksesi, esimerkisi vain ja ainoastaan 18-26-vuotiaille miehille, jotka ovat naimisissa, kiinnostuneita Audeista, ja ovat ammatiltaan opettajia ja niin edelleen. Mahdollisuudet ovat loputtomat. Kun kohdennus mahdollisuudet ovat tätä luokkaa, pystyt luomaan mainoksia, jotka ovat hyvin relevantteja kohderyhmällesi. Näin se kerää enemmän positiivista palautetta, edes auttaen tuomaan vieläkin parempia tuloksia. Tarkan kohdennettavuuden ansiosta voit luoda mainoksia, joiden ei edes tarvitse näyttää mainoksilta. Ne myyvät jo pelkästään olemalla sisällöltään relevanttia ja herättäen ajatuksia. 

Mainosbudjetin helppo säädettävyys ja tarkka data siitä mitä maksetuilla euroilla yrityksellesi saat antavat mahdollisuuden laskea tarkan tuottoprosentin somemarkkinoinnillesi. Näin pysyt mukana siitä, että mistä maksat ja mikä toimii tai ei toimi.

 4. Paras tuottoprosentti

Kun digimarkkinointi on tehty oikein, on mahdollisuudet uskomattomiin tuottoprosentteihin (ROI). Silloin puhutaan 200%-1000% tuottoprosenteista, jotka eivät ole mitään ennennäkemättömiä ihmeitä. 

Forbesin tekemän tutkimuksen mukaan yritykset, jotka käyttävät sosiaalista mediaa markkinointi kanavana, myyvät enemmän kuin 78% yrityksistä. Varsinkin pienemmät yritykset kiinnittävät erityisesti huomiota kustannustehokkuuteen, jolloin jokainen markkinointiin käytetty euro täytyy olla hyvin käytetty ja tulla moninkertaisesti takaisin.

On selvää, että yritykset tarvitsevat digimarkkinointia pärjätäkseen tämän päivän markkinoilla ja kovasta kilpailusta. Ihmiset ovat kaikilla mahdollisilla sosiaalisen median alustoilla – josta myös alkaa modernin ostamisen polku. Ole esillä ja vaikuta siellä missä asiakkaasi ovat, muuten jätät paljon rahaa pöydälle.

Niko Alhonen

Voisiko PILAR auttaa sinua Facebook -mainonnan kanssa ja kasvattamaan yrityksesi myyntiä? 

Olemme tehneet yhteistyötä monien verkkokauppa & info-tuote yritysten kanssa ja auttaneet niitä skaalaamaan myyntiä aggressiivisesti, mutta ennen kaikkea tuloksekkaasti. 

Yrityksesi voisi olla suhteessa samanlainen kuin nämä, ja voimme taata, että käyttämättä jäävää potentiaalia on paljon, joka odottaa ottamista mukaan peliin! 

Me Pilarilla autamme niin start-uppeja kuin jo vakiintuneitakin verkkokauppoja sekä info-tuote asiakkaita Suomessa sekä kansainvälisesti hallitsemaan sosiaalisen median mainonnan, ja sen avulla erottumaan kilpailijoistaan sekä luomaan kymmenillä ja sadoilla tuhansilla lisää myyntiä kuukausittain. 

Haluatko asiantuntijoidemme analysoivan teidän some-mainonnan nykytilanteen ja kertomaan tarkalleen, mitä tulisi tehdä, jotta se voisi olla entistä tuloksekkaampaa? 

=> Varaa aika ilmaiseen strategiaistuntoon